Enkele post bekijken
  #2  
Oud 29th August 2014, 11:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Steeds minder schoolkinderen kunnen zwemmen

Het is crisis voor iedereen, ook voor scholen. Scholen worstelen met een maximumfactuur en daarom moeten ze snoeien in hun activiteiten. Meestal proberen scholen te snoeien in sportactiviteiten, o.a zwemmen. Ik heb zelf eveneens niet leren zwemmen op school, omdat er geen zwembad in de buurt beschikbaar was tijdens mijn loopbaan in de lagere school. Het enige zwembad dat in de buurt was, werd jarenlang gerenoveerd. Dit is uiteraard een andere situatie, maar het komt er op neer dat 'het zwemmen' niet de belangrijkste zorg is voor scholen. Hetgeen Laura zei ik ook waar. Kinderen zien zwemlessen meer als een soort speeltijd dan als een echte les. Kinderen moeten vaak stilzitten tijdens de les en daarom zijn de blij dat ze zich eens kunnen uitleven in het zwembad.

Naarmate de tijd vordert denk ik dat 'het zwemmen' uiteindelijk volledig geschrapt zal worden. Ik denk dat scholen de verantwoordelijkheid uiteindelijk zullen verschuiven naar de ouders. Dit is niet volledig correct omdat ouders hier niet altijd tijd voor hebben, niet weten hoe ze het moeten aanleren, zelf niet kunnen zwemmen, ... . Toch zal het door de maximumfactuur niet langer haalbaar zijn om op regelmatige tijdstippen te gaan zwemmen tijdens de turnlessen.
Met citaat antwoorden