Citaat:
Hoe komt dit denk je? => de economische crisis
|
Volgens mij is de scherpe prijsdaling van de panelen hier ook een belangrijke oorzaak van. De technologie is de laatste jaren steeds beter en efficiënter geworden waardoor de prijs kon dalen en subsidies niet meer nodig waren om mensen tot aankoop te doen overgaan.
Citaat:
Er is een verschil tussen ijveren richting alternatieve energie en de kerncentrales definitief in 2 seconde gaan sluiten.
|
Klopt, maar er is ook een verschil tussen de centrales in 2 seconden sluiten en er nog eentje gaan bijbouwen. Dat is helemaal absurd.
Citaat:
Quick sidenote : Er is niet voldoende plek om geheel België te voorzien van duurzame energie door bv. Windturbines (om maar te zwijgen in de "not in my backyard" principe. )
|
Met windmolens alleen mogelijk niet, hoewel er in de Noordzee nog plaats genoeg is (maar 'dat belemmert het zicht op de bootjes meneer' en, toegegeven, de impact op de biodiversiteit ter plaatse zou wel eens onverwacht kunnen zijn), maar met een combinatie van verschillende technologieën waaronder biogascentrales en de gekende zonne-installaties op industriële schaal én waar mogelijk windmolens zouden we toch al erg ver moeten geraken denk ik.
Maar wat nog veel belangrijker is, is bewustmaking rond energieverbruik. Hoewel de inspanningen van de laatste jaren niet veel zoden aan de dijk lijken te zetten, heb ik hoop voor de aankomende generatie volwassenen.
Zit je natuurlijk nog steeds met die verdomde Paradox van Jevon die wat algemener bekend zou moeten zijn, zodat we ons ook daar bewuster van worden (het is niet omdat een lamp minder verbruikt, dat je ze dan maar langer moet laten branden
).
Ik haal mijn stroom alleszins al binnen via EcoPower, de enige volledige groene energieleverancier, en u?
Edit: toevallig op de redactie.be nog een interessant filmpje rond dit onderwerp tegengekomen:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...video=1.2062987