14th August 2014, 12:12
|
Registered User
|
|
|
|
Mijn vader is linkshandig en hij ervaart vaak ook ongemakken. Hij kan niet met een vulpen schrijven omdat hij de inkt dan uitveegt met zijn hand, hij heeft zich heel lang moeten oefenen in het op bord schrijven,... En ook hij heeft nog moeten aanhoren dat de linkerhand de slechte hand is, zowel op school als thuis. Hij heeft een tijdje geprobeerd om met zijn rechterhand te schrijven maar dat lukte echt niet. Gelukkig waren ze toen niet zo streng als nu in India, dus hij mocht wel met zijn linkerhand blijven schrijven.
Een tijdje geleden is hij ook begonnen met tennissen en daar ervaart hij wel veel voordelen van het linkshandig zijn. In de tennisles wordt ons voornamelijk geleerd om in de backhand van de tegenspeler te spelen, omdat dit meestal de moeilijkste slag is, dus wanneer iemand op die manier speelt tegen mijn vader, dan speelt diegene eigenlijk de ballen recht in zijn forehand.
Ik hoop dat men in India nog van gedachten zal veranderen en dat linkshandigen gewoon met hun linkse hand gaan mogen schrijven zonder dat ze er te veel commentaar op krijgen.
|