De beroemde zwoele Pirellikalender, waar al heel wat slanke topmodellen verleidelijke poses voor hebben aangenomen, lanceert in november zijn nieuwste editie. Die van 2015 is erg speciaal omdat voor zijn 50ste verjaardag er nu het eerste plus-size model in zal verschijnen. De eer is aan de Amerikaanse Candice Huffine.
De verleidelijke Candice Huffine mag met haar maatje meer voor de gelegenheid plaatsnemen naast ronkende namen als Adriana Lima, Natalia Vodianova, Gigi Hadid, Joan Smalls en Karen Elson. Hopelijk kan haar verschijning in deze toonaangevende kalender van de Italiaanse bandenfabrikant mee helpen een nieuw schoonheidsideaal te creëren waar ook plaats is voor modellen met rondingen.
Als tiener nam Candice al deel aan schoonheidswedstrijden, op school was ze populair als cheerleader. De Amerikaanse schoonheid is geen onbekende in het wereldje van de plus-size modellen. Ze poseerde voor een speciale editie van Vogue Italia in 2011 en wandelde al op de catwalk voor modehuizen Lane Bryant en Isabel Toledo.
Naast het feit dat ze erg sexy is, kan de 29-jarige brunette ontzettend goed koken en is ze verslaafd aan schoenen. Zelf is Huffine heel enthousiast over haar nieuwe opdracht: "Mijn aanwezigheid op deze set is een teken dat de mode-industrie echt aan het veranderen is."
Huffine zegt zelf een natuurlijke schoonheid te zijn, gezond te eten en regelmatig te sporten. Ook springt ze in de bres voor haar concurrentes: "Plus-size modellen zijn de gezondste mensen die ik al heb ontmoet. Het is niet dat we constant feestjes bij McDonald's houden. De meisjes die ik ken doen allemaal aan yoga, lopen 5 kilometer per dag en eten enkel gezonde maaltijden."
Bron: Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/a...ize-model.dhtml
Datum: 29/07/2014
Mening:
In dit artikel gaat het mij niet zozeer om het model Candice dat men gaat gebruiken voor de kalender. Het gaat mij eerder over het feit dat men een plus-size-model gaat gebruiken. Vandaag de dag zien we overal slanke modellen die bovendien vaak ongezond mager zijn. Het schoonheidsideaal voor vele tienermeisjes is dus vaak ook: niet meer eten en afvallen.
Gezond eten en af en toe ongezond eten kan echt geen kwaad. Heel veel meisjes zijn ontevreden over hun lichaam en dit komt grotendeels door de media. Een maatje meer kan echt geen kwaad. Ik bedoel hier niet mee dat men ineens dik moet worden, maar een schande is het echt niet om geen maatje 36 te hebben. Ik ben dan ook blij te horen dat een bekende kalender, die in verscheidene landen bekend is, foto's plaats van volslanke dames. Hopelijk verandert beetje bij beetje het schoonheidsideaal en kijkt men niet meer alleen naar de slanke modellen als schoonheidsideaal dat tegenwoordig zo ingeburgerd zit in de maatschappij en de cultuur waarin we leven.