Enkele post bekijken
Oud 25th July 2014, 22:14
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Het belang van samen tafelen

Mijn mening sluit aan bij de mening van Merel. In ons gezin is het ook de gewoonte om samen te eten, dit is in onze situatie natuurlijk makkelijker dan in andere gezinnen omdat ik enig kind ben. Ik kan mij zeker inbeelden dat dit moeilijker is voor gezinnen met meerdere kinderen. Wij eten altijd samen, vaak op uiteenlopende tijdstippen. We eten enkel op de momenten waarop we samen zijn. Als ik 's morgens vroeg moet opstaan om op tijd te zijn voor de bus, dan eten we s'morgens vroeger dan anders. Als ik 's avonds later thuis kom, dan eten we later. Er wordt belang aan gehecht dit gebeuren samen te doen. Dit heeft een positieve invloed. Ik heb een goede band met mijn ouders en ik heb geen problemen met mijn gewicht en/of drugs.

Ik zie regelmatig dat het er anders aan toe gaat in andere gezinnen. Ik zie gezinnen die nooit samen eten, waarbij iedereen op een ander tijdstip eet. Ze zoeken iets uit de kast, koelkast, diepvriezer,... (liefst iets makkelijk en snel) en warmen dit op in de oven. In het beste geval wordt er een beetje gekookt. Als er niets in de kast te vinden is, zullen ze een bezoekje brengen aan de frituur, Mac Donalds, Quick, pizzeria, kebab,... .

Met andere woorden, ik zie duidelijk het verschil tussen mijn thuissituatie en de thuissituatie bij sommige andere gezinnen. Elk gezin is anders en ik geloof dat elk gezin wel bepaalde redenen heeft waarom alles verloopt zoals het verloopt. Er moet niemand met de vinger gewezen worden, elke opvoeding is anders. Je moet enkel opletten dat het niet uit de hand loopt.
Met citaat antwoorden