Enkele post bekijken
Oud 30th June 2014, 22:12
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Geweld is iets van lang geleden

Dit is een interessant artikel, het bekijkt de feiten vanuit een ander perspectief. Mensen denken dat de samenleving steeds gewelddadiger wordt. Uit dagelijkse ervaringen lijkt dit reëel. Verkeersagressie, verbale agressie, fysieke agressie, gewelddadige overvallen,... je komt het allemaal tegen in het dagelijks leven. Deze gewelddadige personen vertegenwoordigen echter een klein percentage van de bevolking, maar net omdat ze zo gewelddadig zijn vallen ze meer op dan de niet-gewelddadige bevolking. Volgens mij is er geen sprake van een verhoging van agressie en eveneens geen sprake van een vermindering ervan. Ik denk dat het evenveel blijft voorkomen, maar dat sommigen dit agressief gedrag meer en expressiever naar de buitenwereld vertonen dan anderen. Anderen vertonen dit gedrag niet aan de buitenwereld, maar houden dit liever privé. Niet elke geweldpoging wordt bij wijze van spreken in de krant gezet.
In dit artikel wordt gesproken over een daling van gewelddadige acties. De redenering achter het artikel lijkt heel logisch en daarom ook acceptabel. Toch denk ik dat we beter kunnen voorkomen dan genezen en niemand aanleiding moeten geven tot het stellen/vertonen van agressief gedrag in welke vorm dan ook. Het feit dat er zware straffen staan op geweld vind ik een goede zaak. Geweld kan in mijn ogen niet door de beugel en moet zo streng mogelijk bestraft worden. Veiligheid voor alles!
Met citaat antwoorden