Onderwerp: Daar komt de bruid
Enkele post bekijken
  #4  
Oud 23rd November 2005, 11:08
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Mijn nicht en neef...

Hier kan ik nog aantoevoegen, als ik het antwoord van Claire lees, dat dat bij ons eigenlijk hetzelfde is.
Mensen van eenzelfde geloof trouwen vaker met elkaar, omdat ze dezelfde waarden en normen hebben, ze hebben hetzelfde waarop ze kunnen terugvallen en als koppel is dit echt wel een voordeel.
Ik wil daar ook nog bij kwijt, dat als de kinderen hier opgegroeid zijn en meer de cultuur van hier in zich hebben dan die van thuisuit, of als hun ouders ze gewoon Westers hebben opgevoed dit echt geen noodzaak hoeft te zijn. Ik heb een neef en nicht van Marokkaanse afkomst, beiden hebben nationaliteit Belg en Marokkaan. Nu was het zo dat mijn nicht hier een vaste vriend had (ze is hier het grootste de opgevoed en opgegroeid), terwijl haar vader in Marokko is en blijft, en hij had voor haar ginder wel een man uitgezocht en het huwelijk al gepland. Dit heeft voor discussies gezorgd, maar is natuurlijk ook weer opgelost.
Maar ik denk niet persé dat buitenlanders met mensen van hun eigen streek moeten trouwen of zullen trouwen, maar wel met mensen van hun eigen cultuur. Een Turk kan perfect de cultuur van het westen hebben.
Met citaat antwoorden