Enkele post bekijken
Oud 3rd June 2014, 22:09
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Als ik de uitspraken van De Winter hoor is dit wel degelijk racisme. 'Niet de vergrijzing, maar de verbruining is het probleem!'. Als ik het immigratieplan van Vlaams-Belang dan ook nog eens lees, dan zie je een ongelooflijke hoeveelheid racisme. Het komt er op neer dat er enkel blanken in ons land (en dan nog liefst Vlaanderen enkel) mogen blijven en geen kleurlingen. Dat doet me een beetje denken aan het Übermensch gedachtegoed.

Wat mij ook vooral opvalt is dat hij enkel haat uit naar het Arabische ras. Dit is bij mij het toppunt van racisme. Hij viseert één bevolking en zegt dat deze bevolking de laagste ter wereld is. Daarboven zet hij één bevolking boven alles en iedereen, namelijk de Vlaming.

Voor de zekerheid heb ik de definitie van racisme opgezocht.
Racisme: "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".
Ik geef Sofie ook gelijk dat dit van twee kanten kan komen en niet enkel blank naar andere volkeren.

Om te sluiten vind ik wel dat de politici een krachtig signaal kunnen geven naar Vlaams-Belang. Elke partij die niet reageert keurt in mijn ogen het gedrag goed. Ook vind ik dat N-VA zeker een signaal van afkeuring moet geven aangezien veel Vlaams-Belang kiezers nu voor N-VA hebben gestemd. Ik hoop dat deze kiezers (en ook N-VA) beseffen dat deze partij geen tweede Vlaams-Belang word.
Met citaat antwoorden