Onderwerp: Gooi God niet weg
Enkele post bekijken
Oud 2nd June 2014, 00:54
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User

Liever een ietsist dan een atheïst

Ik volg Joël volledig. Ik zit tussen het geloof in God en het compleet niet geloven. Ikzelf ben meer voor het ietsisme. Ik geloof in iets, iets dat ons hele bestaan regelt. De ziel die we hebben is niet niets. Wij zijn niet niemand. Ik moet in iets kunnen geloven. Wanneer ik denk aan de dood, denk ik ook aan het leven na de dood. Ik geloof dat mijn mondelinge examens niet goed gaan als ik niet het kaartje neem dat vanboven op de stapel ligt. Ik geloof dat mijn ochtenden altijd hetzelfde moeten zijn want anders ben ik slechtgezind. Ik geloof dat ik per blokken van 1,5 uur moet slapen omdat ik anders niet uitgerust ben. Het zijn allemaal dingen die me maken tot wat ik nu ben. Een meisje met een geloof.

Mijn mama kan dit altijd heel mooi verwoorden. Voor haar is God ook niet de man met de witte baard die boven in de hemel op ons neerkijkt. God is de man in de straat. Iemand die niet op ons neerkijkt, maar met ons meekijkt naar het ongekende.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden