19th May 2014, 21:15
|
Wannes Van Bavel
|
|
|
|
Het wordt nog maar is duidelijk dat bronnen controleren inderdaad zeer belangrijk is. Maar ik vind het toch een beetje te ver gaan om nu te gaan zeggen dat alles wat over Noord-Korea verteld wordt te gaan afdoen als leugens verzonnen door Zuid-Korea. En wat ik ook vreemd vind is dat Zuid-Korea hun buurland zou bedreigen terwijl volgens mij Noord-Korea een leger heeft van meer dan 1 miljoen manschappen. Veel schrik zou ik dan niet hebben lijkt me... Wat me ook nog sterk lijkt is dat al de artikels over de strafkampen verzonnen zouden zijn. Dan wil ik de berichtgeving die afkomstig is van Zuid-Korea en de USA zelfs laten passeren maar als een land weigert om 3 VN gezanten in hun land te laten dan moet er toch wel iets van aan zijn.
Wat ik wel geloof is dat als de 'kapitalistische' wereld ze met rust laat we inderdaad niet veel van hen zullen horen tot er weer eens sprake is van nucleaire dreiging of een artikel over de kapsels van de leider.
De enige vergelijking die ik niet meer zou maken is de vergelijking met Cuba. Cuba wordt misschien nog wel geregeerd door de communistische partij maar met bijna 3 miljoen toeristen in 2013 en waarschijnlijk zelfs iets meer in 2014 is het land toch meer geen typisch communistisch land te noemen lijkt me. Het blijft wel moeilijk voor de Cubanen om buiten de landsgrenzen iets te doen (ken een volleyballer die ooit is gevlucht op het tornooi van de Witte Molen in Sint-Niklaas om niet meer terug te moeten naar Cuba) maar met het toerisme als 2de grootste bron van inkomsten is de link met Noord-Korea naar mijn mening toch nog ver te zoeken. Maar nogmaals, kritisch zijn t.o.v. bronnen is belangrijk en we moeten inderdaad niet alles klakkeloos overnemen wat er geschreven wordt maar dat neemt niet weg dat ik een andere mening heb over bepaalde zaken en onderwerpen dan u Daan. De cijfers heb ik trouwens opgezocht op de website van WTO (world tourism organisation) en de grootte van het leger op verschillende websites en ik heb het laagste aantal gekozen.
|