17th May 2014, 15:54
|
Registered User
|
|
|
|
In mijn ogen is het extra belasten van de rijkere of grote bedrijven geen mogelijke oplossing. Sinds regering Di Rupo zijn er meer en meer bedrijven gaan verhuizen door de extra belasting die ze moesten betalen. Ik begrijp Daan zijn mening wel, het lijkt een sociaal verantwoordelijkheid dat de super rijken meer belasting betalen. Maar wie geloofd dat ze het gaan doen zal tegen de muur lopen. Ik ben meer van mening dat men moet investeren in de economie om België terug op de kaart te zetten. Daan spreekt wel over de asociale visie van de andere partijen, maar als je hun standpunten goed bekijkt zijn die helemaal niet asociaal. Schoolverlaters en werkloze gaan juist nu meer begeleiding krijgen om werkt te vinden dan ooit. Oké, er staat nu wel een klok te tikken. Maar wat al genoeg bewezen is, zoals de sociale partijen het bekijken is het allemaal te rooskleurig. Mensen blijven te lang werkloos en keren in een straat zonder einde. Is dat niet meer asocialer dan dat je er druk op zet om zo snel mogelijk terug in de werkende maatschappij te gaan leven?
|