Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th May 2014, 23:19
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Volgens mij gaat het bedrijf Belgacom hier meer voordeel uit putten dan de werknemers. Doordat een groot deel van het personeel thuis kan werken, zal de gebouwen infrastructuur niet moeten uitgebreid worden en zijn er in de toekomst minder onderhoudskosten: een directe winst voor Belgacom. Personeelsleden die thuis werken zullen bijgevolg meer moeten betalen voor hun eigen water en elektriciteitsverbruik, dat in feite neerkomt op hetzelfde bedrag dat zij uitsparen door de verplaatsing naar het werk niet te maken.
Akkoord, de thuis werkenden hebben meer flexibiliteit. Zij kunnen uitslapen, hun kinderen naar school doen of oppas spelen tijdens de schoolvakanties, maar er lijkt ook een belangrijk nadeel tegenover te staan. Doordat de baas in feite niet kan controleren of iemand aan het werk is (of hij moet iedereen onverwachts opbellen), zal hij de personeelsleden een deadline opleggen.
Economisch gezien is het voor de bazen het meest interessant om die deadline zo kort mogelijk te maken. Bijgevolg zullen veel mensen ook nog ’s avonds moeten werken om alles op tijd te kunnen afronden. Met andere woorden, men gaat langer moeten werken dan de uren waarvoor men betaald wordt.

Ik zie dit misschien een beetje te zwart-wit. Een hybride oplossing zou beter zijn: het personeel wordt dan in groepen verdeeld en elke groep werkt gedurende 2 verschillende dagen per week thuis. Tot slot denk ik dat sommige mensen hun vertrouwde werkplek, inclusief persoonlijke boekenkast niet graag ter beschikking zullen stellen voor de hele personeelsgemeenschap. Ik hoop dat ze een goede oplossing zullen vinden.
Met citaat antwoorden