Enkele post bekijken
  #7  
Oud 16th May 2014, 19:21
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Citaat:
Orgineel gepost door S*EVEN.BRUYNSEELS
Ik vind niet dat hier iets mis mee is. Als je onrecht bent aangedaan, vind ik ook dat je het recht moet hebben om dit voor jezelf recht te zetten. De werkwijze die de restaurantuitbater hier hanteert, vind ik ook helemaal niet aanvallend. Hij zet enkel foto's van de daders op facebook om hen aan te sporen hun rekening te komen vereffenen. Zo kunnen daders tot inkeer komen en hun eigen daden komen rechtzetten in plaats van al dat werk weer bij de politie te zetten. Dat Facebook 'beter' werkt dan de politie, dat zou ik niet durven zeggen, het werkt in ieder geval anders.


Het probleem is dat mensen die de daders herkennen niet altijd even mals reageren.
Ok, mensen die strafbare feiten plegen moeten gestraft worden, maar emotie mag geen rol spelen bij het uitvoeren van de straffen... iets wat door facebook niet gegarandeerd kan worden.

(Hoeveel verhalen ken je van mensen die een dief/moordenaar/... zelf zouden willen aanpakken? Vaak strookt hun 'justitie' niet met het rechtsysteem waar we zo lang aan hebben gewerkt)
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden