16th May 2014, 20:18
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door D*ies.Stessens
Het afluisteren van de NSA is uiteraard een grote schande, maar ik schrik toch telkens weer van de omvang van de afluisterpraktijken. Deze lijst is heel lang en bevat enorm veel personen die een welbepaalde machtspositie bekleden. Ik vind het toch verrassend dat de VS niet bepaalde sancties heeft gekregen voor deze afluisterpraktijken. Dit ligt misschien moeilijk, maar in de jaren heeft de NSA toch al miljoenen documenten en illegale informatie bewaard? Ik had toch ergens verwacht (zeker van een aantal personen op de onderstaande lijst) dat er toch een soort van 'controle' zou toegelaten worden op het NSA. Maar Obama ''beloofd'' dat er geen illegale praktijken meer zullen plaatsvinden. Uiteindelijk weet volgens mij niemand echt zeker dat er nu niemand meer wordt afgeluisterd. Waar zijn die 38.000 mensen bij de NSA dan eigenlijk wel mee bezig?
|
Ieder land stelt zijn belangen voor op internationale belangen.
Politiek kan het voor intriges zorgen en spanningen veroorzaken, maar uiteindelijk komen deze 'spionage-schandalen' neer op een farce.
Ieder land heeft een geheime dienst (of meerdere) en ieder land bespioneert.
De V.S. heeft de 'pech' dat ze een toonaangevende functie hebben voor het merendeel van de wereld.
China en Korea komen regelmatig in het nieuws met spionage, maar toch lijken we het erger te vinden dat 'ons voorbeeld' dit ook doet... rare wereld.