16th May 2014, 19:26
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is een zeer interessant artikel. Ik ben dan ook geďnteresseerd in dit onderwerp en ik kijk af en toe naar documentaires over mogelijk oplossingen voor milieuproblemen. Het grootste probleem is simpelweg dat het allemaal te veel geld kost. Alhoewel ze toch al ontzettend ver staan met het vinden van een mogelijke oplossing. Er zijn er al meerdere dingen ontworpen die werken moest het geld ervoor beschikbaar zijn. Prototype uitvindingen vinden vaak financiering in Silicon Valley. Bedrijven investeren maar al te graag in dingen die hun naam dragen en die een wereldwijde oplossing bieden. Mijn voorspelling is dat wanneer het hoognodig is dat er veranderingen moeten gebeuren (wat nu zo ongeveer is) dat bedrijven, landen en zelfs mensen hier nog wel meer geld in gaan willen investeren omdat het niet anders kan.
Toch is interessant om te zien dat de Westelijke, rijke landen toch al op het goede spoor zitten om het probleem aan te pakken. De eerste stap is zeker al gezet. De vraag die we ons nu moeten stellen is hoe we andere landen (zoals Rusland en het continent Afrika) ervan overtuigen dat ze mee moeten doen. Voor vele landen is dit financieel niet haalbaar maar vele landen negligeren de schreeuw der aarde gewoon.
|