12th October 2004, 11:04
|
Registered User
|
|
|
|
ik heb in het zesde middelbaar een eindwerk gemaakt rond het vlaams blok. niet omdat ik zelf hun standpunten ondersteun (INTEGENDEEL), maar omdat ik eindelijk eens wilde weten waarvoor de partij staat.
om toch verder te kunnen zoeken dan de 'normale' propaganda die het vlaams blok aanbiedt, heb ik contact gezocht met enkele vlaams-blokkers en hen gezegd dat ik me wel interesseerde voor de partij. vervolg: ik heb nog twee jaar lang de boekjes en de e-mails van het blok aangekregen...
1 ding viel mij op: datgene wat het vlaams blok op papier zet is véél gematigder en braver dan datgene wat ze op hun vergaderingen verkondigen. de partijtop weet ondertussen wel wat ze kunnen en mogen zeggen, maar als je met iets minder hoge functionarissen praat merk je al gauw dat het oude 70-puntenplan nog zeer diep ingebakken zit in hun partijstandpunten. nog steeds gaat het vlaams blok uit van de ONgelijkheid van mensen en dat is voor mij onaanvaardbaar.
nooit zal ik stemmen op een partij die ervoor pleit dat de ene bevolkingsgroep automatisch meer rechten heeft en de andere altijd meer kans heeft om crimineel te worden...
ik ken het programma van het vlaams blok en ik sta achter heel wat dingen achter: het gezin als hoeksteen van de samenleving, geen abortus of euthanasie,... maar ik kies liever voor een partij die wat minder extreem is in deze dingen, omdat ik niet akkoord kan en wil gaan met het principe van ongelijkheid...
|