16th May 2014, 15:38
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij aan bij Veronique. Wachttijden is een van de weinige dingen waar ons belgenland tot de absolute top behoort. Moeten we dan maatregelen nemen die dit nog in de hand werken? Mijn stem is neen. Er is echter een keerzijde aan die medaille. Er moet nog rekening worden gehouden met de veiligheid. Mits de oude vorm van een kruispunt meer slachtoffers eist dan de nieuwe is het maar de vraag of we die afweging willen maken. Sneller verkeer of veiliger verkeer. Een afweging die men niet zo eenvoudig maakt. De link die ik bij zulke afweging maak is de discussie ecologie versus economie. Blijven we economie voorop zetten tot het te laat is? Blijven we sneller verkeer voorop zetten tot er te veel ongelukken gebeuren? En wat is teveel?
Jeroen vermeldde dat er reeds zo'n kruispunt bestaat. Aangezien ze nog niet overal terug te vinden zijn neem ik aan dat dit een proefproject is, en naar Jeroens mening geen al te geslaagd project. Ik stel veiligheid voorop, maar voorlopig ben ik geen tegenstander van de huidige kruispunten, geduld aan het rode licht is een schone deugd.
|