Er staat een kilometerslange file op de E17 richting Gent door een dubbel ongeval net voor het knooppunt Destelbergen. De rijweg is intussen weer vrijgemaakt, maar het is nog altijd meer dan twee uur aanschuiven.
Rond zeven uur gebeurde er net voor het knooppunt van Destelbergen een aanrijding tussen zes personenwagens. Eén bestuurder raakte lichtgewond, maar er is wel heel wat stoffelijke schade. Vijf van de zes wagens moeten worden getakeld. Daardoor waren een tijdlang twee rijstroken versperd.
In de korte file die daardoor veroorzaakt werd, gebeurde er niet veel later een kopstaartaanrijding. Twee vrachtwagens reden er op de rechterrijstrook in op de file. Een van de vrachtwagenchauffeurs raakte ook lichtgewond. Sindsdien is de file alleen maar erger geworden.
Intussen is de snelweg weer vrijgemaakt, maar is het nog altijd meer dan twee uur aanschuiven op de E17. Volgens Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum kan je de E17 Waasmunster-Lokeren-Gent dus 'best nog even mijden'.
Ook op de gewestwegen richting Gent is het drukker dan anders. Zo is het ook al aanschuiven op de ring rond Lokeren en op de N70. Omrijden via de E34 heeft echter geen zin, want daar worden werkzaamheden uitgevoerd.
Ook elders zijn er verkeersproblemen.
Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140516_01107859
Mening:
Ik vind dat vrachtwagens tijdens de spits zich niet in het verkeer mogen mengen. Elke dag horen we weer dat er een ongeval met vrachtwagens veroorzaakt is.
Als we deze verplichten (en eventueel beboeten indien ze wel rijden) om niet tijdens de spits te rijden, dan zullen de files beperkter worden. Het risico op aanrijdingen met vrachtwagens kan men zo verminderen.
Zo kunnen vrachtwagens hun rij- en rusttijden respecteren en worden de files verminderd.