Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th May 2014, 14:13
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Ik ben het niet helemaal eens met dit artikel. Ikzelf kom uit een 'zogenaamd sterkere ASO-richting', maar heb sinds ik afstudeerde aan het middelbaar nog steeds geen bachelordiploma. Een grote hoop vrienden uit mijn klas van vroeger zitten in het zelfde schuitje. Motivatie is dé belangrijkste factor als je naar het hoger onderwijs gaat. Ikzelf heb tijdens het middelbaar nooit echt gestudeerd/willen studeren en geraakte er op één of andere manier op het einde van de zaak altijd nét door. Dit had echter wel tot gevolg dat ik totaal met mijn hoofd tegen de muur liep toen ik naar het hoger onderwijs ging. In het middelbaar kon ik het me namelijk veroorloven het studeren uit te stellen tot de examens zelf, maar dit talent is slecht weinigen gegeven vanaf ze naar het hoger onderwijs gaan.

Uiteraard moet je iets of wat studiebasis opgebouwd hebben in het middelbaar, maar motivatie is een kernelement tot succes. Ik geloof echter wel dat ASO-richtingen de leerlingen echt klaarstomen om verder te gaan in een zeer theoretische richting. Deze leerlingen zullen dus beter hebben 'leren blokken' en dit kan een voordeel opleveren bij bepaalde universitaire richtingen.
Met citaat antwoorden