Enkele post bekijken
Oud 15th May 2014, 23:43
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User

Dit lijkt mij toch vanzelfsprekend. Ingeblikt fruit verliest al zijn voedingswaarde en dit geldt ook voor de rest van het voedsel dat vooraf verwerkt wordt. Mensen moeten niet alleen meer fruit en groenten eten maar ze moeten nadenken over waar dit voedsel vandaan komt en wat er ondertussen allemaal mee is gebeurd. Ik sta zelf heel argwanend tegenover blikken en kant en klare maaltijden. Ik begrijp dat dit al wel eens gemakkelijk is maar het zou een uitzondering moeten zijn. Het is ook zo dat mensen misschien meer groenten en fruit eten maar niet meer verschillende soorten. Ik zie het al perfect voor mij, mensen die massaal sla en tomaten beginnen eten. Ja, dat haalt niets uit natuurlijk. Verschillende groenten, verschillende vitaminen. Ik vind ook dat onze generatie niet goed is opgevoed op dat vlak. Ik ken heel veel mensen van mijn leeftijd die hun neus ophalen voor iets anders dan tomaten, wortels of sla. Neen, het zijn broccoli, asperges, avocado's, aubergines, witloof, courgette, rode biet die heel gezond zijn, maar nee hoor dat lusten wij niet want dat hebben wij nooit leren appreciëren thuis zo'n gezond stuk broccoli. Zeer spijtig.
Met citaat antwoorden