Enkele post bekijken
  #6  
Oud 15th May 2014, 20:42
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Dit sluit 'mooi' aan bij de film 'Klass' die we vanmorgen bij PDV zagen. Best wel een aangrijpende film...
Zo kan ik nog meer begrijpen dat pesten serieuze gevolgen kan hebben.

Vaak begint pesten met plagen, iets onschuldig, maar dit kan snel uitdraaien op pesten.

Wij als (toekomstige) leerkrachten kunnen hier iets aan veranderen. Vanmorgen werd gezegd 'Maak alles bespreekbaar en reageer.'

In mijn stageschool zag ik als stagiaire al het een en ander dat ik niet door de beugel vond kunnen, maar ik wist niet of ik moest reageren en hoe ik dan moest reageren. Mijn mentor dacht dat de jongen in kwestie niet veel/geen hinder ondervond van zijn probleem dus heb ik het ook op z'n beloop gelaten. Toch zit ik hier nog ergens mee... We moeten ingrijpen en het niet aan ons voorbij laten gaan.

Want het is zo dat de gepeste leerlingen dit voor de rest van zijn leven zal meedragen.

Ook de pester kan dit de rest van zijn leven meedragen, maar dan misschien ook niet op de goede manier. Het zou kunnen dat als je deze maar laat begaan en hij overal mee wegkomt, hij dit de rest van zijn leven bij anderen blijft doen.
Met citaat antwoorden