Enkele post bekijken
  #3  
Oud 15th May 2014, 19:19
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Ik denk dat het op zich al heel goed is dat vrouwen gevaccineerd worden tegen baarmoederhalskanker. Hoe meer vrouwen op vroege leeftijd een baarmoederhalskankervaccin gekregen hebben, hoe minder vrouwen dat virus, hpv, kunnen doorgeven aan hun mannen/ minnaars. Ik denk dat dit niet eerder onderzocht is omdat vroeger de voornaamste oorzaken voor keelkanker alcohol en roken waren. Ik denk persoonlijk dat orale seks iets is dat vroeger minder werd gedaan of in elk geval toch veel minder bespreekbaar was.

Het is wel een spijtige zaak. We wisten al dat frisdrank, fastfood, roken en alcohol drinken ongezond voor ons is, kortom alle dingen die voor veel mensen genot kunnen opleveren. Maar nu blijkt het leukste van allemaal ook nog eens slechte gevolgen te hebben. Ik las wel dat keelkanker door hpv makkelijker te genezen is dan keelkanker door roken of alcohol. De HPV-positieve keeltumoren reageren blijkbaar zeer positief op chemobehandelingen of bestralingen. Bijgevolg zullen deze patiënten een minder zware behandeling moeten ondergaan om hetzelfde effect te bereiken als bijvoorbeeld een patiënt die keelkanker heeft door roken of alcohol.
Met citaat antwoorden