Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th May 2014, 15:09
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Ik schrik hier net zoals T*ahnee niet echt van. Volgens mij heeft dit wel een belangrijke invloed op je hele verdere leven. Je kan het volgens mij vergelijken met een litteken, dat gaat ook niet meer weg. Ik denk dat een van de belangrijkste gevolgen van pesten, je onzeker voelen en twijfelen aan jezelf zijn. Net zoals er in de vorige reacties al werd aangegeven, denk ik ook dat het moeilijk is om dit probleem helemaal te doen verdwijnen. Tegenwoordig wordt er ook gepest via het internet. Dit is volgens mij een extra moeilijkheid waarmee je geconfronteerd wordt. Het is volgens mij heel belangrijk dat leerlingen bij leerkrachten, school, ouders terechtkunnen als ze moeilijkheden ondervinden. Ze moeten het gevoel hebben dat ze er met iemand over kunnen praten. Al kan je hier natuurlijk weer een kanttekening bij maken dat sommige leerlingen er niet over durven te praten uit angst om nog harder gepest te worden. Het kan volgens mij tevens nuttig zijn om preventief te werken. Daarnaast is het ook belangrijk dat als zulke problemen voorvallen er effectief aandacht aan wordt besteed.
Met citaat antwoorden