Enkele post bekijken
Oud 15th May 2014, 15:23
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door S*EVEN.BRUYNSEELS
Euthanasie voor kinderen is echt niet vaak voorkomend. In Nederland bijvoorbeeld, is dit al ingevoerd. In alle jaren dat dit is ingevoerd, is het slecht 3 of 4 keer toegepast, het juiste cijfer vindt ik niet meer terug. Het is dus echt als laatste toevlucht, als er echt geen hulp meer mogelijk is. Volgens mij is dit erg belangrijk om te beseffen, voor de mensen die hier tegen zijn. Kinderen die ongeneesbaar ziek zijn en echt dag in dag uit, elk uur van de dag onverdraaglijke pijn lijden, hebben nu de optie om ervoor te kiezen om dit stop te zetten. Ik vind hier helemaal niets verkeerd mee, ik vind het net humaan dat dit kan. Ik hoop echt dat mensen die hier tegen zijn tot inzien komen, en misschien moeten ze zich eens proberen voor te stellen dat het hun eigen kind is, dat ongeneesbaar is, en onverdraaglijke pijn leidt.

Ik ben het eens met je stelling, maar zijn er ook geen opties om het lijden te verzachten?
Euthanasie is een permanente oplossing, die potentiële oplossingen niet meer toelaat.
"Terminaal" hoeft niet in alle gevallen terminaal te zijn; kanker, de pest en ziekten tot in het banale (verkoudheid?) waren vroeger terminaal, nu is er een kans tot genezing.

Sommigen keren zich tegen euthanasie (zeker bij jongeren en kinderen) omdat ze hun hoop (die, toegegeven, soms misplaatst is) niet willen opgeven.

Beeld je eens in dat je enige kind in het ziekenhuis ligt (terminaal volgens dokters) maar je hebt nog een sprankeltje hoop op genezing...
-> Het is een dubbel gegeven dat je 1) vanuit zelf-centrerend perspectief "jouw kind" wilt redden omdat je zelf het verlies niet zou aankunnen en 2) het lijden van je kind zou kunnen eindigen.