Enkele post bekijken
Oud 15th May 2014, 14:49
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User

Foto’s agressieve medewerker Erdogan verhitten gemoederen

FOTO: Yusuf Yerkel verkoopt een trap aan een betoger in Soma.

Premier Tayyip Erdogan raakt almaar meer in de problemen. Nadat hij gisteren zelf een weinig gesmaakte speech gaf over de mijnramp in Soma, doken vandaag compromitterende beelden op van Yusuf Yerkel, één van zijn belangrijkste adviseurs. Daarop is te zien zijn hoe die in de buurt van de mijn intrapt op een demonstrant.
Op de beelden is te zien hoe Yusuf Yerkel in Soma op een man intrapt die in bedwang gehouden wordt door twee zwaargewapende politie-agenten. Volgens de Turkse krant Hurriyet zou het gaan om een familielid van één van de overleden kompels.

De man zou volgens de krant een trap gegeven hebben op een wagen die behoorde tot het konvooi van de eerste minister. Toen de man ondervraagd werd door de politiediensten, zou Yerkel volgens getuigen naar hem toegelopen zijn en hem drie of vier trappen verkocht hebben.

Yerkel heeft ondertussen toegegeven dat hij de man is op de foto’s. De medewerker van Erdogan geeft later vandaag een persconferentie over het incident. Het betekent een zoveelste klap voor de premier, die gisteren zelf kritiek kreeg nadat hij in een toespraak over de mijnramp had gezegd dat ‘deze dingen gebeuren’.

Betogers vielen in Soma de kantoren van Erdogans AK-partij aan. Ook in Ankara en Istanboel kwamen mensen op straat.

Bron
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140515_01106474

eigen mening
Persoonlijk ben ik echt eens benieuwd naar de persconferentie van Yerkel, de adviseur van premier Erdogan. De uitspraak van de premier van gisteren kon volgens mij al niet door de beugel, echt benieuwd hoe ze zich er vandaag uit gaan praten. Want de foto's en de beelden zijn duidelijk, hoe kan je als nationaal adviseur zo overkoken dat je (op familie van een slachtoffer nota bene!) begint te schoppen. Totaal onaanvaardbaar en niet te begrijpen, het ontbreekt klaarblijkelijk aan respect voor de familie en vrienden van de gestorven en vermiste mijnwerkers.
Als Turkije ooit wil toetreden tot de Europese Unie gaan ze naar mijn mening toch uit een ander vat moeten tappen, want met deze respectloze communicatie en reacties stellen ze zichzelf niet echt in een positief daglicht.