Enkele post bekijken
Oud 15th May 2014, 12:08
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User

Een erg zielig artikel vind ik het. Er zijn leeftijdsgrenzen op sigaretten en alcohol met een reden. Het is niet gezond! De leeftijdsgrens voor sigaretten is 18-jaar (daar). Toch kunnen en mogen kinderen op zo'n plantage werken. Het werken op zo'n plantage is gevaarlijker dan gewoon roken. Toch mogen hier jongere kinderen werken. Waar is de link gebleven? Ik begrijp zeker dat bepaalde kinderen moeten werken voor thuis en hun ouders te ondersteunen, maar zo jong gaan werken? Kan werken vanaf 16-jaar niet zoals bij ons? Zijn we niet te hard met kinderarbeid bezig en gevaarlijke activiteiten? Kinderen in gevaarlijke zones/luchten laten werken en dan nog te weinig pauze geven. De kinderen hebben nu al klachten en wat ga het binnen enkele jaren zijn. Als roker heb ik zulke klachten nog niet. Terwijl je daar vanaf 18-jaar pas mag roken en wel kinderen in ongezonde omstandigheden dropt. Die hebben meer klachten dan de rokers waarschijnlijk. Ten eerste vind ik dat je de leeftijdsgrens dan moet verlagen, maar ook de omstandigheden waarin de kinderen moeten werken. Dit kan niet goedgekeurd worden!