Enkele post bekijken
Oud 15th May 2014, 00:16
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Ik vond de veralgemening dat jongeren niet meer geďnteresseerd zijn in politiek een misplaatst gegeven. Nu meer als ooit beginnen jongeren (natuurlijk vlak voor verkiezingen) zich te verdiepen voor welke visie ze nu eigenlijk zijn. (Wetende dat het natuurlijk geen gemakkelijke opdracht is.) Anderzijds steun ik de mening van Amelie in zaken dat politiek meer rond de pot draaien is dan effectief een beleid uitstippelen. Natuurlijk gaan ze wel nooit het uiteinde van hun tong laten zien, dit om de hele simpele reden dat ze het toch niet kunnen realiseren. (In casu : Yves Leterme zei vlak na zijn persoonlijke overwinning : "BHV is op 5 minuten gesplitst" (http://www.youtube.com/watch?v=qt6PtXeeGko) Dit duurde wel iets langer dan 5 minuten.) De daaropvolgende vernedering en ondergang van Yves Leterme was toen niet ver te zoeken.

Anderzijds durf ik wel stellen dat Paul Magnette bitterweinig heeft getoond van effectieve standpunten van zijn partij en hoe ze de economische problematiek en minimum van Europese normen gaan bereiken, dus m.a.w naast de kwestie praten. Weer een voorbeeld : Hij begon te praten over zijn zoon en hoe de politiek de functie heeft om de volgende generatie te ondersteunen. De vraag van de jongeman was gehoopt op meer effectieve diepgang. Ik hoorde op het einde Bart De Wever nog zacht zeggen : "17 jaar,...) En ik moet eerlijk toegeven dat ik hetzelfde dacht!