Enkele post bekijken
Oud 14th May 2014, 20:56
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User

k kan heel goed geloven dat depressie de hoofdoorzaak van ziekte en handicap is bij jongeren tussen 10 en 19 jaar oud. De laatste tijd hoor ik vaker dat kinderen onder te veel druk staan. De school heeft hoge verwachtingen, ze krijgen veel huiswerk, ze moeten een de hele dag geconcentreerd kunnen werken... Ouders kunnen ook veel druk leggen op hun kinderen. Ze moeten ASO volgen en bij de beste van de klas zijn, ze moeten sporten, ze moeten een muziekinstrument spelen, ze moeten dit en dat… en overal moeten ze nog eens in uitblinken. Veel kinderen kampen met een depressie als gevolg van overprikkeling en prestatiedruk.

Ik ben het helemaal eens dat kinderen moeten sporten en hun best moeten doen voor school, maar laat ze ook nog kind zijn. Ik ben er van overtuigd dat de school hier zeker en vast tijd voor moet vrijmaken. Kinderen en jongeren brengen immers een groot deel van hun dag door op de schoolbanken. Tijdens mijn stages heb ik gemerkt dat er in de school weinig tijd is voor deze onderwerpen te behandelen. Toch proberen er al veel scholen elke week een klasuur in te plannen om deze zaken bespreekbaar te maken.. Ik denk dat het belangrijk is dat er hier in de toekomst nog meer aan gewerkt wordt.
Met citaat antwoorden