Enkele post bekijken
  #3  
Oud 14th May 2014, 20:03
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Ik heb gisterenavond het debat een stukje gevolgd en heb de tussenkomst van de jongeman toevallig gezien. Het feit dat hij interesse toont in politiek is inderdaad al een mooie stap op zich maar om nu te gaan veralgemenen en te zeggen dat iedereen van de jeugd afhaakt vind ik nu ook weer wat te ver gaan. Zowel Bart de Wever als Paul Magnette hebben zich beiden ingehouden want dat de NVA nu de splitsing van België op de agenda heeft staan is ook een stukje achterhaald maar Bart de Wever is hier niet tegen in gegaan. Je kan ook moeilijk een 17-jarige die zich interesseert op nationale televisie even terecht gaan wijzen. De jeugd is inderdaad onze toekomst maar toen ik 17 jaar was volgde ik het politieke landschap ook niet echt en 15 jaar later ben ik er echt wel mee bezig. Veel medestudenten uit het eerste jaar die voor de eerste maal moeten gaan stemmen zijn ook niet bezig met politiek, dat weet ik omdat ik er een les over moest geven en iedereen dit best wel moeilijk vond omdat het zo ver van hen af staat. Maar er zullen inderdaad altijd wel uitzonderingen zijn die de regel zullen bevestigen.
Ik heb tijdens mijn stageperiode 6 uur les gegeven over politiek in België en de verkiezingen in een 3de jaar BSO en ik ben oprecht geschrokken over hoeveel deze leerlingen wisten over de 'moeder aller verkiezingen'. Op mijn vraag hoe het kwam dat ze er zoveel over wisten was het antwoord dat het vele geruzie hen was opgevallen en dat ze daardoor wat interesse zijn gaan tonen. Ik weet ook wel dat dit niet de bedoeling kan zijn maar ik wil wel gewoon zeggen dat interesse in politiek meestal komt naarmate je wat ouder wordt. Zo is het bij mij toch alvast gegaan.
Met citaat antwoorden