Enkele post bekijken
Oud 14th May 2014, 18:24
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User

Voetballiefhebbers, ik hou mijn hart vast voor jullie!

Ik snap niet dat de WK-organisatoren een WK organiseren in een stad/land met zulke hoge criminaliteitscijfers. Zij zijn toch ook op de hoogte hiervan en dan beslissen ze toch om zulk een belangrijk wereldevenement hier te lokaliseren. Het feit dat je zulk een grote groep mensen, en buitenlanders/toeristen die vaak van niets weten, nu verzamelen op zo een plek waar er zoveel criminaliteit heerst? Dit is toch alleen maar om problemen vragen! Ik hou echt mijn hart vast voor de komende ongelukken die het WK met zich zullen meebrengen.

Wel positief vind ik dat de politie ons toch probeert te waarschuwen en informeren. Zo een infobrochure vind ik helemaal geen slecht idee. Je krijgt een idee over de werking van het land en zijn systemen en heersende codes. Toch mag zo een brochure wel iets bekender gemaakt worden. Wel vind ik het niet kunnen dat men zegt dat je niet moet roepen wanneer je beroofd wordt, gewoon niets doen, gepikt is gepikt. Dit is wel een totaal verkeerd signaal dat je uitzendt naar toekomstige dieven.

Het verontrust mij ook dat de politie dreigt te staken. Er zou juist een maximumbezetting moeten zijn in de steden waar het WK plaatsvindt en er zou hulp van buitenaf moeten komen, zoals van het leger. Er gaat enorm veel volk zijn en de kans op criminele feiten gaat alleen maar drastisch toenemen. Er moet actie ondernomen worden wanneer alles uit de hand dreigt te lopen.
Met citaat antwoorden