Enkele post bekijken
  #5  
Oud 13th May 2014, 22:08
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Citaat:
Orgineel gepost door P*eter.desmedt
Misschien dat er hier eens enkele campagnes voor moeten gestart worden? Dat zou misschien eens een goed idee zijn!

Eerlijk gezegd, hier bestaan dus al veel campagnes voor. Eén kennen we er zeker van: Low Impact Man. Ze hebben allemaal te maken met de ecologische voetafdruk en daar draait het met deze campagne van "Robuust" tenslotte ook allemaal om. Afval verminderen om een zo klein mogelijke afdruk op de wereld na te laten. Ik ben ook voorstander van deze eerste kleinschalige aanpak. De drijfveer van de Low Impact Man is te begrijpen. Ik vind het ook een enorm positief initiatief! Er is wel één probleem aan verbonden: Als je volgens hem wilt leven moet je bij wijze van spreke terug naar de middeleeuwen reizen. Je moet je groenten zelf telen (waar ik wel voorstander van ben), je moet zelf je elektriciteit maken of kaarsen gebruiken en ga zo maar door. Dit is nogal veel in een klap voor de hedendaagse mens. Daarom ben ik het met deze winkel eens om stapsgewijs richting een ecologisch verantwoorde levensstijl te gaan. Hopelijk volgen de anderen snel!
__________________
Teaching creates all other professions.
Met citaat antwoorden