13th May 2014, 19:18
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp dat mensen worden uitgelachen als ze dik zijn, zo'n mensen zijn er nu eenmaal in de wereld. Daarnaast begrijp ik ook dat commentaar op iemand zijn gewicht veel erger kan overkomen dan commentaar op iemand zijn huidskleur. Jouw gewicht kan je namelijk zelf kiezen en jouw huidskleur niet. Ik begrijp ook grotendeels dat vele 'dikke' mensen zich enorm gefrustreerd voelen als ze dik genoemd worden, maar soms stel ik me dan de vraag: "Als dit jou echt kwetst en stoort, kan je er dan niets aan veranderen?". Vele mensen zijn dik en weten dit, maar doen er niets aan. Ik wil niet impliceren dat ze de gevolgen maar moeten dragen, maar als zo'n zaken echt kwetsen, kunnen ze er misschien beter iets aandoen. De mensen die dik zijn, moeten zich goed in hun vel voelen. Juist zoals mensen die mager zijn, want ook deze worden gepest omdat ze (zogezegd) anorexia hebben en niets eten. Wanneer je jezelf goed in je vel voelt, (graatmager, mager, gewoon, dik) zullen deze pesterijen jou niet kwetsen en houden ze wel op. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat deze pesterijen getolereerd moeten worden!