Enkele post bekijken
Oud 13th May 2014, 17:34
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User

Ik ben zelf zeker niet de magerste persoon hier op aarde, maar om echt te zeggen dat ik al ben uitgelachen nog niet. Ik kan op zich mijn gewicht wel veranderen, maar hiervoor heb ik regelmaat nodig en op dit moment heb ik dat allesbehalve. Ik begrijp dat mensen zich slecht in hun vel gaan voelen als ze worden uitgelachen of gepest vanwege hun gewicht, maar ik wil toch nog even enkele 'side notes' maken bij dit artikel.

Het eerste probleem vind ik hier dat dit onderzoek gedaan is in de States waar men op een andere manier kampt met overgewicht dan hier. Zoals men hieronder al zei is de populariteit van fastfoodketens hier een serieuze oorzaak van. Ik denk dat je hier aan mensen gaat vragen hoe zij hun overgewicht aanvoelen, dat we misschien wel meer gevarieerde resultaten zullen krijgen.

Een ander probleem vind ik hier weer het feit dat men altijd oog heeft voor de dikke mensen, maar nooit voor de te magere mensen die wel willen bijkomen, maar waarbij het gewoon niet lukt. Hoe vaak krijgen zij wel niet de reactie "Eet een hamburger" of "Anorexiapatiëntje" terwijl dit evenveel pijn kan doen als een persoon die "dikzak" zegt tegen iemand met overgewicht. Misschien moeten we ook eens zo'n onderzoek organiseren en ons niet enkel focussen op de dikkere mensen.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden