13th May 2014, 16:24
|
Registered User
|
|
|
|
Persoonlijk vind ik dit fantastisch nieuws. Ik geniet er persoonlijk ook van als ik naar een café ga of een restaurant waar er niet gerookt mag worden. Dit maakt mijn avond beter. Ik hou absoluut niet van de geur en van de gezondheidsgevolgen al helemaal niet. Het is dan ook zeer moedig dat zoveel mensen professionele hulp zoeken en hier hopelijk door kunnen stoppen. Doordat er ook veel meer de negatieve kant van roken in de kijker wordt gezet. Wordt het moeilijker voor mensen om de gevolgen niet onder ogen te zien. En het verbod in de horeca heeft hier zeker nog een zetje in de goede richting gegeven.
Ik ben het enkel eens met s"effi. Ik vind het absoluut niet nodig dat je dit gaat terug betalen. Mensen kiezen zelf om te gaan roken. Moeten ze dit dan terug gaan betalen om die mensen te helpen stoppen? Dit is een eigen keuze die je gemaakt hebt en ik denk dat de gevolgen genoeg gekend zijn. Dus dan moet je ook maar zelf betalen voor deze gevolgen nog zoveel mogelijk tegen te gaan. Je moet je verantwoordelijkheid durven opnemen. Met andere woorden zou ik veel liever dit geld voor iets anders gebruikt worden dan dit. Per slot van rekening zijn er zeer veel mensen die hervallen in deze gewoonte en dan is het geld weg gesmeten.
|