13th May 2014, 16:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben iemand dat veel slaap nodig heeft. Dit merk ik vooral ten opzichten van mijn broer. Mijn broer kan een aantal nachten met een aantal uurtje slaap makkelijk doorkomen. Maar ik, ik ben dan een wrak. Dit zie ik vooral tegen de avond, in de ochtend merk je het absoluut niet aan mij dat ik weinig geslapen heb. Ik ben even actief dan dat ik 10 ŕ 11 uur heb geslapen. Maar tegen de avond krijg ik een serieuze klop van de hamer. Ik ben moe en geraak niet meer vooruit. Alles duurt eens zo lang als normaal en ik word daar zelf slecht gezind van. Ik kan hierdoor ook veel minder lang uitgaan dan iemand anders als ik twee dagen wil uitgaan in het weekend. Ik probeer mij daar aan aan te passen. Omdat ik een zeer druk leven heb met school, hier kruipt veel werk en energie in. En deze kan je voor een groot deel uit een goede nachtrust halen. Hierdoor ben ik iemand dat zeer hard kijkt naar het aantal uren dat ik kan slapen. Ik probeer mijn dag zo in te delen dat ik op tijd kan gaan slapen en zo de voldoende uren slaap.
Zelf heb ik ook al gemerkt dat je een hele dag achter de computer hebt gewerkt. Of maar een aantal uur voor je gaat slapen een groot verschil kan zijn. Dan dat ik ga slapen nadat ik met mijn paard ben ga rijden. Als ik ben gaan rijden kan ik eens zo goed slapen, mijn hoofd is leeg. Terwijl mijn hoofd minder goed leeg geraakt na het werken aan de computer. Volgens mij hebben de wetenschappers gelijk en moeten we hier voor oppassen. Zodat we onze nachtrust nog steeds kunnen behouden.
|