13th May 2014, 14:24
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik de titel van dit artikel las, dacht ik: 'Komop, dit is toch echt wel té extreem?' maar toen ik verder las, heeft men mij toch een klein beetje kunnen overtuigen.
Ik geef toe dat ik mij in Antwerpen zelf ook soms onveilig voel. Het is belangrijk dat je je moet kunnen verweren tegen bijvoorbeeld criminelen. Het initiatief om pepperspray uit te delen is nog niet zo'n slecht idee maar is nog steeds bij wet verboden. Bovendien kan er inderdaad misbruik worden gemaakt van dit middel wanneer dit inderdaad in de handen komt van de verkeerde mensen. Maar dit kan evengoed ook gebeuren met een ander wapen dus ik vind niet dat dat een goed argument is. Ik vind het uitdelen van pepperspray nog niet zo'n slecht idee maar ik ben er ongetwijfeld zeker van dat deze actie wel extreme reacties zal uitlokken. Bovendien denk ik dat wanneer je bijvoorbeeld overvallen wordt, je niet de kans gaat hebben om de pepperspray bijvoorbeeld nog uit je tas te halen en dit te gebruiken. Het is bij zoiets vooral het gedacht dat telt dat je pepperspray bij je hebt, waardoor je je plots veilig gaat voelen.
Ik ben niet helemaal voor deze actie maar ik snap hun standpunt zeker wel!
|