Enkele post bekijken
  #3  
Oud 13th May 2014, 14:15
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Ik ben het ook eens met de vorige meningen!
Het is inderdaad niet fijn dat wanneer je iemand googled, je allerlei gegevens van die persoon vindt die niet meer relevant zijn of die andere mensen zelfs niet hoeven te weten! Dit bewijst dus nogmaals dat alles wat er op het internet staat, blijft hangen! Het is heel belangrijk dat men ook in de scholen naar leerlingen toe hier al duidelijk over communiceert. De leerkrachten ICT/ informatica hebben vind ik dus zeker de plicht om de leerlingen eens een les te geven rond het googlen van hun eigen naam. Hoe veilig is de informatie over ons op internet? Wat kunnen we vinden wanneer we gewoon maar onze naam in tikken? Het is heel belangrijk dat de leerkrachten, de leerlingen bewust maken van deze gevaren.

Wanneer het goede informatie is, heeft niemand hier problemen mee. Wanneer er slechte informatie op internet over u te vinden is, is het natuurlijk logisch dat men deze informatie weg wil want iedereen kan zomaar aan deze gegevens aan. Ik vind het dus ook een zeer positief idee dat men nu de informatie van google kan laten halen.
Met citaat antwoorden