![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
13th May 2014, 15:04
|
Registered User
|
|
|
|
Het is een zeer grote vooruitgang dat er al de helft minder rokers zijn dan in 2010. Dit kan inderdaad deels komen door het rookverbod in de horeca. Ook de sensibiliseringscampagne omtrent longkanker en de gezondheid zullen ongetwijfeld hun steentje ook bijdragen. Dat roken steeds meer en meer geld kost, zal ook wel meespelen.
Persoonlijk vind ik dat het Riziv de eerste en tweede sessie van een roker die op visite komt bij een tabakoloog, niet moeten terugbetalen. Je hebt zelf de keuze gemaakt om te gaan roken, dan moet je er ook maar uit eigen beweging mee stoppen en niet omdat je dan nog een deel krijgt terugbetaald. Bovendien kost het blijven roken veel meer dan die enkele sessies bij een tabakoloog. Iedereen bepaalt over zijn eigen gezondheid. Het terugbetalen van deze sessies is voor mij een brug te ver. Het kost onze overheid ook een bom geld. Persoonlijk vind ik dit weggesmeten geld want de helft van deze rokers hervalt misschien al. Tot slot vind ik dat we dit geld dan beter voor andere zaken kunnen gebruiken.
|