13th May 2014, 13:44
|
Registered User
|
|
|
|
Ikzelf heb ook op mijn twintigste mijn rijbewijs pas behaald. Ik had niet de noodzaak om dit vroeger te halen want ik kon altijd rekenen op mijn ouders. Bovendien als je studeert en een heel week op kot zit, heb je ook geen auto nodig. Ik kan nu altijd de auto van mijn ouders lenen wanneer ik die echt nodig heb.
Het is ook heel duur om een eigen auto aan te schaffen. De verzekeringsagenten leggen de kosten op de verzekeringen voor jongeren onder de 24 belachelijk hoog dat ze dit amper kunnen betalen. Bovendien studeert men nu ook veel langer dan vroeger en als men geen vast inkomen heeft, schaft men ook geen auto aan maar gebruikt men de auto van de ouders.
Ik zou zelf heel graag een auto hebben maar kan het gewoon niet betalen. Ik studeer nog en heb dus geen vast inkomen. De naft, taks, verzekeringen en de auto samen, maken de optelsom onbetaalbaar voor een student.
Het kan dus zeker kloppen dat jongeren pas rond hun twintigste hun rijbewijs behalen omdat ze er voor de rest toch met de fiets, bus, trein of tram geraken. Wanneer men vast werk heeft, komt pas de noodzaak voor de aankoop van een auto. Rond de leeftijd 21 ŕ 23 jaar zullen dus veel jongeren pas een auto kopen terwijl dit vroeger al op 18-jarige leeftijd was omdat de vorige generatie nog niet zo veel ging verder studeren.
|