13th May 2014, 14:35
|
Registered User
|
|
|
|
Ook mij verbaast het niet dat bijna de helft van de Belgen op vakantie gaat. Iedereen heeft na een jaar hard werken nood aan een welverdiende vakantie. Mensen zijn het weer in België beu en trekken naar een ander land omdat het meestal daar goed weer is. Bovendien kunnen ze altijd al naar de eigen kust gaan, en willen velen eens iets anders/ iets nieuws bezoeken. Mensen willen op vakantie waar ze zon hebben en zich kunnen begeven aan het zwembad of het strand. Veel mensen verkiezen dan ook om op hotel te gaan. De poetsvrouw die je bed op komt dekken, het ontbijtbuffet dat klaarstaat etc. Je kan echt relaxen op vakantie. Dat is wat mensen nodig hebben! Het is nog altijd crisis en het verbaast me dus ook niet dat vele mensen de auto nemen, dit is namelijk goedkoper dan dat men het vliegtuig neemt. Vele mensen blijven dus ook binnen Europa omdat dit ten eerste al goed bereikbaar is met de auto en omdat het ten tweede goedkoper is. Vanaf dat je met het vliegtuig buiten Europa gaat, betaal je een heleboel geld voor je vliegtuigticket om dan nog maar te zwijgen over de kostprijs van je verblijf ginder! Mensen kunnen bijvoorbeeld ook verkiezen voor een vakantie op een camping of een sportvakantie/ bergvakantie. Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Slovenië etc. zijn goed te bereiken met de auto en je hebt daar meestal ook goed weer. Ook ik ga dit jaar op vakantie! Iedereen heeft daar nood aan! Mensen gaan meestal in het hoogseizoen op vakantie omdat de kinderen dan ook thuis zijn. De ouders nemen dan verlof om bijvoorbeeld ook een weekje op vakantie te gaan. Hier profiteren de reisbureaus dan ook van! Niet iedereen kan zomaar in het laagseizoen op vakantie gaan en bovendien is het dan ook niet zo'n goed weer. Op toeristisch vlak is er dan ook niet zo héél veel te beleven als in het hoogseizoen. Dit betaal je allemaal mee natuurlijk.
|