Enkele post bekijken
Oud 12th May 2014, 20:52
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel

Wat als N-VA de verkiezingen wint?

De vraag moet niet zijn wat als N-VA de verkiezingen wint maar de N-VA wint de verkiezingen, wat nu? En het probleem gaat inderdaad zijn om een regering te vormen. Ik vraag mij af waarom een partij als CD&V zich eerst laat verleiden tot het oprichten van een Vlaamse regering om daarna dan als 1 blok tegen de PS te gaan optreden. Want in Vlaanderen wint de N-VA maar de kans dat de PS niet de grootste partij in Wallonië wordt is ook zo goed als onbestaande. Er zal veel afhangen van het resultaat van de kleinere partijen vrees ik. Als SPA en Open VLD een mooi resultaat halen dan zie ik hen de stap wel zetten om samen met CD&V een klassieke tripartite te starten en zodoende de grootste partij van Vlaanderen buiten spel te zetten. Ik vrees echt wel dat het scenario van het niet kunnen vormen van een regering ook nu weer bestaat en dat is iets dat we ons als land niet nog eens kunnen veroorloven.
Nog even een kleine reactie op de mening van J*lie. Ik vind het persoonlijk niet zo dat we Wallonië moeten omschrijven als een 'aanhangsel' van Vlaanderen. Misschien dat we Vlaanderen en Wallonië elk wat meer eigenheid moeten geven in de vorm van nog meer verantwoordelijkheden voor elke regering maar we moeten daar voorzichtig in zijn want we stellen al niet veel meer voor als land in Europa en de wereld. Wat gaan we nog voorstellen wanneer we nog maar de helft zijn van België op wereldvlak?
Met citaat antwoorden