12th May 2014, 20:04
|
Registered User
|
|
|
|
Het is jammer dat meer en meer leerlingen slechte ervaringen ondergaan doordat leerkracht minder graag hun werk doet. Dit is volgens mij een deel te wijten aan het feit dat wij een zeer prestatiegericht leven hebben. We willen altijd het beste doen, zijn. Dit helpt niet echt voor de leerkrachten, die moeten er juist voor zorgen dat de leerlingen ook aan de eisen van onze maatschappij kunnen voldoen. Natuurlijk komt dit ook door het feit dat leerkrachten soms te veel met leerlingen moeten gezien hebben op één schooljaar. Dit hoor ik mijn leerkrachten nog zeggen van toen ik in het middelbaar zat. Vaak hoorde we dit bij de leerkrachten. Ze klaagde dan over het feit dat ze te weinig tijd hadden en onmogelijk alles uit het leerplan gezien konden krijgen. Vroeger dacht ik gewoon dat de leerkrachten aan het overdrijven waren. Maar nu begrijp ik dit al een heel stuk beter. Als ik nu al ons werk zie van voorbereiding, maar ook na de stage de stapel werk. Dan begrijp ik zeer goed dat dit voor sommige leerkrachten te veel wordt. Aangezien zij nog wel wat meer les geven dan wij. Zij moeten soms ook nog klastitularis zijn, naar vergaderingen gaan en noem maar op. Ze hebben een veel drukker leven dan de meeste mensen denken en ooit zullen weten.
|