Enkele post bekijken
Oud 12th May 2014, 13:57
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User

Mijn mening is hier zeer duidelijk over. Iemand van 14 jaar moet nog niet met een moter leren rijden. Dit is veel te vroeg. Mijn zus is net veertien jaar geworden. Zij is hier echt nog niet klaar voor, net zoals de andere leeftijdsgenoten. Ik heb deze stageperiode les moeten geven aan jongeren van 15 – 16 jaar. Deze jongeren zie ik zelf nu al niet met een moter rijden, laat staan veertienjarige. De bedoeling hier achter vind ik echter wel goed, maar de uitwerking vind ik zeer onlogisch. Het doel van de leeftijdsgrens verlagen is het aantal ongelukken op de weg verminderen. Door voldoende ervaring op te doen, hopen ze dit te verwezenlijken. Dit principe lijkt mij zeer logisch, maar anderzijds ook niet. Meer ervaring zou er voor kunnen zorgen dat het aantal ongevallen op de weg verlaagd. Maar kinderen van veertien jaar zijn hier nog te onvolwassen voor. Het is een grote verantwoordelijk dat je hiervoor moeten opnemen en dat kunnen we van kinderen van veertien jaar nog niet verwachten of eisen. Ze zijn hier nog niet klaar voor.
Met citaat antwoorden