Enkele post bekijken
  #3  
Oud 12th May 2014, 10:49
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Ik ga eerlijk gezegd niet akkoord met de meningen die hieronder zijn beschreven. Ik snap dat grotere gezinnen meer geld nodig hebben om hun kinderen te onderhouden van alle noodzaken. Toch wil ik dit idee om grote gezinnen minder kinderbijslag te geven niet volledig afschrijven.
We zijn ons toch allemaal bewust van het feit dat we binnenkort met enorm veel zullen zijn op deze aardbol. Daarom vind ik dat we mensen er toch aan moeten doen denken dat minder kinderen hebben verstandiger is naar de toekomst toe. De vergrijzing opvangen wordt dan weliswaar moeilijker, maar als je die nu nog wil gaan opvangen, dan kom je binnen x aantal jaren in dezelfde spiraal als nu terecht met een nog grotere vergrijzing en zo zal dit proces zich telkens in een grotere mate herhalen. We zouden dus moeten evolueren naar een maatschappij met een stabiele bevolkingsaangroei t.o.v. de hoeveelheid ouderen in de samenleving. Mijn voorstel voor dit idee is dus het volgende: Mensen die nu al deel uitmaken van een groot gezin niet meer gaan belasten met minder kinderbijslag maar, via propaganda bekend maken dat voor wie in de toekomst nog kiest voor meer kinderen, de kinderbijslag zal afnemen. Dan denk ik dat het beleid al iets eerlijker en effectiever is. Nu hebben we alleen nog iemand nodig die dit goed kan verdedigen (met de juiste argumenten) om anderen te overtuigen.
Met citaat antwoorden