Enkele post bekijken
Oud 12th May 2014, 11:06
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel

Ik heb zelf al een aantal stemtesten gedaan en het lijkt mij een van de beste manieren om duidelijkheid te krijgen in de belangrijkste standpunten van de partijen. Dat het percentage Vlamingen die vinden dat uitkeringen kleiner moeten worden of zelfs verdwijnen vind ik redelijk normaal. Dat mensen die een leefloon trekken zouden verplicht moeten worden om gemeenschapstaken uit te voeren heb ik ook als positief aangeklikt op de stemtest. Maar voor beide zaken moeten we toch wel een beetje oppassen met het veralgemenen denk ik. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen profiteert van het systeem en deze mensen zouden hierdoor wel eens echt in de problemen kunnen komen. Er moet absoluut strenger worden opgetreden tegen profiteurs van de maatschappij maar laten we alstublieft niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Wat mij vooral opvalt aan dit artikel en aan de commentaren die erbij staan is dat het bij iedereen gaat over deze 2 punten. Maar het artikel zegt voor mij vooral dat we nog altijd stemmen naar onze omgeving. Ik ken geen mensen met een leefloon of ik ga er zeker zelf nooit in terecht komen dus daar zijn we streng op. Maar de indexering van onze lonen afnemen, dat kan dan weer absoluut niet het geval zijn: ze gaan toch niet aan ons geld zitten! En net die zaken vind ik zo boeiend. Want als de NVA gaat scoren zoals iedereen verwacht momenteel dan zit deze maatregel er wel aan te komen... Iedereen stemt nog steeds voor zichzelf, wat maar normaal is maar de partijen passen zich daar ook aan aan natuurlijk. Er wordt veel te weinig op de lange termijn gedacht door burgers en politici en daar zouden we misschien toch maar wat meer aandacht aan gaan besteden.
Met citaat antwoorden