Enkele post bekijken
Oud 11th May 2014, 21:56
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User

Veertien? Dit is wel een zeer jonge leeftijd om jongeren op de motor te laten. Als ik het hoor dan schrikt dit mij een beetje af. Kunnen we onze jongeren niet beter eerst de kans geven om op te groeien en volwassen te worden. Zodat de verantwoordelijkheidszin nog een beetje kan groeien. Voordat we ze op een motor laten. Dit is nog altijd een voertuig waardoor we elk jaar vele mensen verliezen doordat ze hier een dodelijk ongeval mee gehad hebben. En dan spreken we over jong en oud. Natuurlijk zien we jongeren op jongere leeftijd op een motor kruipen dan die door de wet is voorgeschreven. Daar is nu eenmaal niets aan te doen. Maar ik ben bang dat we de leeftijd gaan laten dalen dat ze nog jonger in het geniep op een motor gaan kruipen. De gas zoals ze hieronder zeggen open duwen en ervandoor scheuren. Willen we dit echt al voor jongeren die dan rond 12-13 jaar draaien? Willen we echt iemand van 14 jaar op een motor zetten? Is dit niet een beetje te vroeg? Natuurlijk gaat het wel helpen dat ze 4 uur praktijk doen. Maar ik vraag me af of dit genoeg gaat zijn.
Met citaat antwoorden