11th May 2014, 15:35
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ga wel akkoord dat de campagne van CD&V niet echt kosher is. Ook ik heb zitten uit te kijken naar dit debat en het was één grote teleurstelling. Ik heb twee redelijk zielige debatstijlen gezien. Kris Peeters deed zelfs geen moeite om vriendjes te worden en ging er al vanuit dat het een debat tussen vijanden was. Bart De Wever heeft mij eerlijk gezegd het meeste gestoord.
In mijn ogen heeft hij enkel maar het partijprogramma van CD&V afgebroken. Als er dan kritiek kwam op zijn partijprogramma draaide hij rond de pot of hij zei dat het niet waar was bv. "Dat zien er mij Hollandse berekeningen uit". Dit noem ik het partijprogramma niet verdedigen, maar geen kleur durven bekennen.
Als ik dan naar de overige debatten keek was het debatteren van een iets hoger niveau. Toppunt: De Coninck tegen Mertens. Mooi gedebatteerd met standpunten en cijfers die in het partijprogramma stonden. Wel iets heel anders dan Bourgeois die met achtergehouden cijfers aan kwam die niemand nog heeft kunnen controleren.
|