11th May 2014, 14:23
|
Registered User
|
|
|
|
In sommige situaties lijkt mij dit zeker ook niet slecht dat leefloon trekkende gemeenschapsdienst doen. MAAR in sommige situaties denk ik dat dit geen goed idee gaat zijn.
Je hebt de mensen die profiteren van een leefloon en voor hen vind ik het zeker niet slecht als dit ingeroepen zou worden. Want zoiets kan wel niet.
Maar je hebt ook mensen die een leefloon krijgen om alles terug op orde te krijgen en dat leefloon hebben ze dus ook nodig voor hun onderhoud. Ik heb het hier dan vooral over gescheiden ouders waarbij de moeder bv. thuis moest blijven voor de opvoeding van de kinderen en zij heeft dus geen werk. Als er dan een scheiding is, valt de moeder zonder inkomen en vaak heeft zij ook de kinderen bij haar. En een job vind je ook niet zo maar van de ene op de andere dag. Bovendien is er zoveel veranderd door een scheiding dat ze de tijd nodig hebben om alles even te reorganiseren. Als ze dan ook nog eens verplichtte gemeenschapsdienst moeten doen, denk ik dat deze mensen gaan crashen. Want eenmaal alles terug georganiseerd is, gaat men ook op zoek naar werk en wordt men hierin begeleid.
De regel zou er dus misschien wel moeten komen maar hij mag niet overal toegepast worden. Eventueel wordt er een tijd op gezet voor alleenstaande ouders die een leefloon krijgen waarbinnen ze ervoor moeten zorgen dat ze alles terug op pootjes krijgen en dan kunnen zij zich hier ook met bezig houden.
|