Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th May 2014, 12:30
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
reactie artikel Financieel geluk

Ik heb het artikel met veel aandacht gelezen en ik volg de eigen mening ook grotendeels. De resultaten van de enquête vind ik niet echt verrassend maar de laatste paragraaf over het onderwijs is dit wel. Ik denk dat scholen hier inderdaad een belangrijke rol in moeten spelen maar ons onderwijs kan ook niet alles oplossen. Ik kom zelf uit een economische richting en zelf was ik niet voorbereid op wat er allemaal te wachten staat wanneer je je eerste belastingaangifte moet invullen of gaat praten over een lening. Het is mooi in theorie om te zeggen dat de scholen hieraan schuldig zijn maar ik zie dit anders.
De financiële sector is de laatste jaren zoveel in beweging en er verandert zoveel van diensten en producten die de banken en de overheid aanbieden dat het voor het onderwijs bijna onmogelijk is om dit bij te houden. Veel belangrijker en realistischer lijkt mij dat de banken en de overheid duidelijker zijn over hun (financiële) producten via overzichtelijke websites zodat de stap voor de mensen om dit op te zoeken kleiner wordt en dat er een samenwerking komt met de scholen hieromtrent. De taak van de scholen in dit ganse dossier moet naar mijn mening meer bestaan uit het bewust maken van het belang van inzicht in de financiële wereld rondom ons zodat de studenten zelf op zoek gaan naar de mogelijkheden die er zijn voor hen.
Met citaat antwoorden