Enkele post bekijken
Oud 7th May 2014, 01:48
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Als we dan toch refereren naar de muur heb ik hier enkele bedenkingen bij. Is het na het vallen van de muur beter gegaan met deze landen? Nee, eigenlijk niet. Ik zelf ben naar Roemenië geweest en hier heb ik vele mensen horen vertellen dat het Sovjet regime hun vijand niet bleek te zijn, maar wel het kapitalisme.Ze hebben het nu veel slechter dan tijdens het Sovjet regime. Ik was verbaasd om dit te horen, maar het zijn is niet westerse bronnen.
Als we dan kijken naar Cuba, dat redelijk goed werkt met het communisme, horen we net hetzelfde. Er is maar één kapitalistisch concept op Cuba en dat is de automarkt die vorig jaar zijn intrede heeft gedaan. En wat blijkt nu? De mensen zijn er ontevreden mee. Deze staten zijn arm in onze ogen, maar worden nog armer als de muren vallen.

We zullen pas een echt oordeel kunnen vellen over Noord-Korea als de muren ooit eens zullen vallen. De meeste gegevens die we verkrijgen over Noord-Korea komen van Amerikaanse bronnen, en zoals we weten zijn deze kapitalistische Amerikanen niet echt de beste vriendjes van het communisme.

Conclusie: Als de muren zullen vallen zien we ofwel
1) een volk dat blij is dat het bevrijd is van een dictator
2) een volk dat arm is en dat nog zal verarmen door het kapitalisme
3) een soort van aards paradijs (en sluit deze mogelijkheid zeker niet uit)
Met citaat antwoorden